Week van Lezen en Schrijven

De Week van lezen en schrijven begint op Wereldalfabetiseringsdag. Dat is dit jaar op zondag 8 september. Samen met partners uit het hele land vragen we tot en met 15 september extra aandacht voor laaggeletterdheid.

Speciale editie: Tekstverslaafd voor laaggeletterden

Op 11 september, midden in de “Week van Lezen en Schrijven”, staat er een speciale editie op het programma van Open Podium Tekstverslaafd in Poppodium Volt in Sittard. In samenwerking met het Bondgenootschap Basisvaardigheden Westelijke Mijnstreek worden mensen uit het NT1- en NT2-onderwijs uitgenodigd om hun talent te delen met de buitenwereld.

Klik hier om meer te weten of je aan te melden!

Dit is er nog meer te doen

Taal-BINGO in het Taalcafé

9 september | 10.00 - 12.00 | Bibliotheek Stein

11 september | 10.00 - 12.00 | Bibliotheek Ligne

Spelletjes spelen verbindt en is een mooie manier om verhalen te delen en elkaar te leren kennen. Daarnaast zijn er bij deze Taal-BINGO ook nog eens leuke prijzen te winnen!

Samen maken we er een extra feestelijk taalcafé van tijdens de week van Lezen en Schrijven.

In het Taalcafé oefenen we wekelijks op een laagdrempelige manier met de Nederlandse taal. Een team van enthousiaste taalvrijwilligers staat steeds klaar om samen met bezoekers aan de slag rondom verschillende onderwerpen.

Ben of ken jij iemand die wil oefenen met het spreken, luisteren, lezen of schrijven van de Nederlandse taal? Of ben je benieuwd naar het werken als taalvrijwilliger binnen een Taalcafé? We nodigen je graag uit om een kijkje te nemen, welkom!

Voorleesmiddag

11 september |  14.00-14.30 | Bibliotheek Ligne

Ontdek de magische wereld van verhalen vertellen en bezoek onze voorleesmiddag. Natuurlijk ben je als (groot-)ouder of verzorger van kindjes tussen ongeveer 3 en 6 jaar ook van harte welkom om mee te genieten van de voorleespret

Tijdens dit voorleeshalfuurtje besteden we extra aandacht aan het belang van Lezen en Schrijven.

Goud Verteltheater

14 september | 11.00 - 12.00 | Bibliotheek Beek Verteltheater Goud zal kinderen weer verrassen in de week van Lezen en Schrijven. Feestelijke afsluiter van deze week. Meer informatie volgt nog.

Meer informatie volgt nog!